idag

fiffan va det var kallt idag
i skolan som vanlig hade tråkigt men i raster hade jag kul jag körde kort med dom ändra
aså jag tycker det är synd om 5or får dom måste vara ut på raster även på vinter oooo inte kull
efter skolan sätt jag vid dator efter det blev det en film med godis :)
jag måste vara försiktig nu det är nästan 8 vecker som jag äter varje dag
godis kommer bli tjock om jag äter mer jag är räddan tjock kommer bli änu tjockare haha
 men man kan inte göra nåt ått det
det är inte vårt fel att godis är så gått



det här hittade jag från wikepedia om godis:(

Konsumtionen av godis har i Sverige ökat de senaste decennierna och i synnerhet när självplock av lösgodis blev vanligt i de flesta livsmedelsbutiker och kiosker. Vid storhelger som påsk och jul ökar godisätandet ytterligare. Svenskarna äter 17 kg godis per person och år, vilket är mest i världen och dubbelt så mycket som genomsnittet i EU.[1]

Urvalet av godis har blivit mycket större. Debatt och larm om tillsatser, som färg- och smakämnen, kommer då och då. Det talas också om att man kan bli sockerberoende av att ofta äta godis. Segt godis har ofta en animalisk ingrediens, gelatin.

Exempel på godissorter [redigera]

 





                                    
choklad                    gele                      knäck              lakrits                   läkerol                marshmallows



Bassetts winegums.jpg                         Candy canes.png       
vingummi         kola                 tuggummi          polkagris           marsipan                 lösgodis
                                  







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0